Min blogliste

lørdag den 29. december 2012

Ingen store smerter i dag

En hel dag uden store smerter, ingen værre end at blive brændt af en brændenælde. O g det behøver man jo ikke norfinlignende stoffer for at kunne klare.

Jeg har være kørt ud at ryge igen i dag. Et dejligt "frikvarter" fra stuen. Ud at se andre huse, træer, ys, mennesker og misser.

Så kom jeg i tanke om, at jeg kan holde til at sidde i lænestolen på stuen i 10 minutter, hvorimod jeg kan sidde i kørestolen i flere timer i træk, så vi ommøblerede lige stuen. Så nu står kørestolen lige ved siden af sengen, så jeg let kan hoppe over i den, og så kan jeg selv køre på toilet, når jeg engang får kræfter nok til det. For da jeg prøvede i dag, måtte jeg betale med at kaste alt indtagen føde efter aftensmaden op. Så kan jeg lære det, kan jeg.

Jeg har heller ikke haft dårlig samvittighed over at støtte på foden 3 gange i dag. Ingen frygt for om de meget fine sår ville springe op. Til gengæld har jeg lært hvor meget det betyder for mig at komme i et dejligt varmt bad hver dag. Det sprang jeg over i dag, men hvor har jeg savnet det. Nu har der heller ikke været alt for varmt på stuen, men nu er der skruet lidt op for varmen.

Der blir fyret meget nytårskrudt af allerede nu. Jeg glæder mig til nytårsaften at skulle spise Guf-stav sammen med en god veninde og min mand. Bare det at komme væk igen et par timer.

Men hvor er kroppen ude af form.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar