Min blogliste

tirsdag den 25. december 2012

Min værste juleaften

Glædelig jul

kl. var kun 01.05 da jeg blev vækkeet af en sygeplejerske for at få at vide, at der ikke ville blive noget tilsyn den 24. Og så ville hun have lov til at måle blodsukker, d a jeg ikke havde fået vådt eller tørt siden kl. 14. Det vil sige i 11 timer. Jeg var meget imod det, men hun fik lov, så jeg kunne få lov at sove.

Nu er klokken så yderligere blevet 11.20, og der har stadig ikke været nogen læge at kikke på min fod.

I eftermiddag skal jeg ud at ryge. Jeg ryger ellers ikke, mne vaner kan jo blive ændret. F.eks. har jeg haft for vane at spise, bare lidt, juleaften, men jeg fik jo ikke noget i går aftes. De har tilbudt mig nikotinplaster, men det har jeg sagt nej tak til. Jeg vil ud at ryge.

Klokken nåede at blive 11.50 inden lægen kom. Ja, afdelingslægen, som ikke er operationslæge, men dog læge. Han kikkede sammen med en sygeplejerske på foden, og de blev enige om, hævelsen ikke havde bredt sig, at det ikke var truende, og at man ikke behøver at operere på den før tidsligst torsdag, i dag er det tirsdag.

Det overrasker mig voldsomt, hvor hurtigt foden er kommet til at se fornuftigt ud. Min spontane indskyldelse er, at nu ligner den et stykke Osso Bucco. Og det er en langt skrift fra at for 6 dage siden lignede den en massakra foretaget med en løbsk kædesav.

Så foden blev monteret med vacumsug igen, forbundet og lynhurtigt kom jeg i almindeligt tøj, hvorefter jeg bekendtgjorde overfor en sygeplejerske, at nu gik jeg ud for at ryge.

2 timer senere, det tager jo tid at ryge en Malboro 100, var jeg tilbage på stuen igen. Et bad, iklædning af patienttøj, bestilling af aftensmad, en lille lur og jeg var næsten lige så frisk som brugt.

I morgen er det helligdag igen, og så har jeg aftale om at komme ud at ryge igen.
De nyeste videoer er uploaded på youtube.com/user/superingelise/videos?view=0

Ingen kommentarer:

Send en kommentar