Min blogliste

tirsdag den 4. december 2012

En overraskende vending

I dag skulle jeg efter planen til karkirurgerne på Skejby. I går fik jeg målt blodtrykket på tå nummer 2 på højre fod, resultatet fik jeg først i dag, men det er jo heller ikke nødvendigt, at jeg kender det, herregud, det er jo kun min fod.

Da jeg fik foretaget samme måling den 3. oktober i år var tallet 73, hvilket var rigtig flot. I går var tallet faldet til 30. Et fald på 43 i løbet af 2 måneder. Chokerende. Så jeg besluttede mig for at sige ja tak til en røntgen-undersøgelse af benet, om der var blodårer der var blokerede. Også selvom kontrastfarven, der skulle ind i årene for at man kunne se noget, kunne risikere at ødelægge mine utætte nyrer, så jeg ville blive afhængig af dialyse. Men hvis jeg ikke fik foretaget undersøgelsen kunne man jo ikke vide, hvorfor blodtrykket var blevet så dårligt.

CT-scanningen viste at jeg har ikke mindre end 3 blodårer, der er lukkede.

Bagefter blev jeg ultralydundersøgt, om der var en vene i benet de kunne bruge til en by-pass. Og det var der heldigvis. Så torsdag skal jeg have en by-pass i højre underben.

Så nu krydser jeg bare fingre for at det hjælper.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar