Min blogliste

fredag den 21. december 2012

En dag fuld af smerter, og jeg skal bo her i lang tid

Godmorgen. Jeg vil gerne tage en blodsukkerårøve på dig. Værsgo, det må du gerne. Straks efter sad jrg og spiste hytteost, dejligt. Og kl. var kun lidt i 7. Da de så senere kom for at ville tage temperatur, blodtryk, om jeg ilster nok og hvad de ellers finder på, nægtede jeg dem at få lov at tage så meget som en eneste prøve, før alle klamperne var ud af min krop. Jeg var blevet lovet dagen før, at de ville blive fjernet i løbet af dagen, senere ville det ske i aftenvagten, og siden måtte aftenvagten give det videre til dagvagten.

Men det var mig, der havde rædselsfulde smerter. Mig der ikke kunne bevæge mig uden det bed og stak og gjorde ondt. Og jeg gjorde dem opmærksom på, at redaktionen på Ekstra Bladet lukker kl. fredag, for at gå på weekend. Så de skulle være ude inden da, da jeg ellers ville sende dokumentet til avisen.

Knap ½ time senere kom en meget flink dame og begyndte at trække dem ud. Den første i lysken gjorde ondt, men det var ikke noget imod hvordan de andre 19 gjorde ondt. Ind imellem måtte jeg bede hende stoppe, mens tårerne løb ned ad kinderne. Det viste sig, at der var betændelse omkring nogle af klammerne.

Efter 5 minutters pause gik vi videre med at fjerne de andre 49 ned langs benet. Det var ikke så slemt, der var ikke så meget betændelse.

Nu fik jeg en omgang A-38 og en kop te. Det blev også tid til en lille lur. Men så skulle vac-en skiftes. Og et nyt smertehelvede begyndte, som først er begyndt at klinge af nu, 6 timer senere.

Læge Franks ord var, at det på visse steder så bedre ud, men at der op mod 3. tå var mere råd. Hvad vej det går, kan han ikke sige. Men min adresse er her på hospitalet et stykke tid endnu, måske et par måneder.

Det mest glædelige er dog, at jeg kan få lov at få orlov i et par timer juleaften. Nok til at jeg blir hentet af min mand og kørt hjem og nogle timer senere, efter en forhåbentlig hyggelig aften hos naboen, blir kørt tilbage til hospitalet.

Den 27. skal vac-en skiftes igen, da er Frank på arbejde mellem jul og nytår. Så kan jeg begynde at "plage" om at få et par timers orlov nytårsaften.

Med blandt pillerne til morgen var den grønne Centyl med Kaliumklorid. Nu har jeg snart et helt lille lager af dem.

For at opnå at indtage mine 70 gr protein om dagen, er jeg begyndt at drikke flere glas mælk med protein i. 3 glas i går medførte hurtig overflytning til toilettet. 2 gange endda. Måske lige i over kanten, men rart at vide at jeg gør hvad jeg kan for at få foden til at gro sammen.

Nu har jeg vasket sårene grundigt, der er opstået hvor klammerne var hæftet i lysken. At have klammer i 14 dage var nok lige længe nok. Nu skal der så bare et plaster på, man skal være forsigtig, når man har diabetes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar