Min blogliste

søndag den 11. november 2012

Hvad hjælper det, man går tidligt til læge, hvis lægen er ukompetent?


Jeg var til læge Jørgen Schou, Tilst, med hullet i min tå i midten af august. På det tidspunkt kunne man sikkert have gjort noget ved infektionen, så den kunne stoppes, og jeg ikke ville miste min tå.

Ifælge flere hjemmesider skal man tage en prøve, gå i gang med antibiotika-behandlingen straks, og så rette ind med den rigtige antibiotika, når man har fundet ud af, hvad det er for en bakterie.

Der er aldrig taget en prøve af indholdet i min tå.

Sidst i september gik jeg igen til læge. Denne gang havde Jørgen ferie, så det blev en anden læge i det nærliggende lægehus. Han  vidste, at der var noget der hed diabetisk-fod, hvor de tager sig afhuller i fødder hos folk med diabetes.

De rensede hullet, lagde en eller anden creme i hullet og lagde forbinding. Så skulle jegkomme igen ugen efter den 3. oktober. Atter kikkede de på hullet, rensede det godt og forbandt det. Næste indkaldelse hos dem var 2 uger senere. Den 3. fik jeg taget røntgenfoto af tåen. De billeder var der ikke kikket på da jeg kom igen.

Ved det møde var de ikke tilfredse med helingen så jeg blev henvist til karkirurgisk ambulatorium. Det tog 14 dage inden jeg kom til der. Og så var det den forkerte afdeling, de kunne ikke gøre noget for min fod. Derfor blev jeg henvist til en anden afdeling. Den blev jeg indkaldt til at møde den 6. november.

Jeg ringede til diabetes-fod og til alt held kune jeg komme på afdelingen dagen efter. der ville den læge, der skulle tage stilling til, hvad der skulle gøres for foden, være til stede der.

Hans korte besked, efter at have kikket på billederne fra den 3. oktober var, den skal skæres af.


Jeg har i dag på det blå marked i Låsby set flere mennesker i kørestol. Den ene dame manglede begge ben. Selvfølgelig kan man leve uden tæer, fødder, ben. Men kan jeg psykisk klare det?

I går aftes surfede jeg rundt på nettet og fandt youtube-film omkring at have fået en tå skåret af. Forfærdelig skræmmende billeder, rigtig ubehagelige at se. Gad vide om man også i dag skamferer fødderne sådan?

Her er adressen på de sider, jeg har kikket på, bl.a.

http://www.apoteket.dk/Sygdomsleksikon/SygdommeEgenproduktion/Knoglebetaendelse%20Osteomyelitis.aspx

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/boernesygdomme/muskler-skelet-og-led/knoglebetaendelse-%28osteomyelitis%29-/



http://www.youtube.com/watch?v=kWAwTsOmSug&feature=channel&list=UL
 

http://www.youtube.com/watch?v=AId9yly5plQ&feature=channel&list=UL



Ingen kommentarer:

Send en kommentar